måndag 26 oktober 2009

Jag är ingen sportfotograf

Inte än i alla fall. Fick frågan av en arbetskompis vars son är en mycket duktig simmare om jag ville komma och fota simtävlingen deras klubb höll i Umeå simhall i lördags. Visst tänkte jag det är alltid kul att prova nått nytt men inte trodde jag det var så svår fotat. För att få till dom riktiga action bilderna så behövs ett ljusstarkt teleobjektiv och en snabb kamera. I brist på teleobjektiv fick jag göra det bästa av situationen.








Lämna gärna en kommentar nu när du endå orkat dig hit, ris eller ros all kritik mottages.

2 kommentarer:

  1. Ja fan, fota simning är nog baske mig inte det lättaste, speciellt inte inne i en simhall, ljuset är ju inte direkt optimerat för fotografering! De foton jag tycker du lyckats bäst med är avhoppet och de tomma pallarna! Själva simmandet blir rätt ointressant. Du kanske skulle behöva komma ner nära eller åtminstone närmre vattennivån för att det ska blir intressant.

    Det blir nog bättre nästa gång! Keep it up.

    SvaraRadera
  2. Jag tycker du lyckats bra. Speciellt med den tredje bilden!

    Måste ju vara svårt att fota simning. Jag menar, när de väl är i vattnet måste det vara svårt att få nån vettig bild (om man inte är under vattnet själv kanske). Så just ihoppet känns ju rätt att satsa på, men där får man ju bara en chans...

    Gillar färgerna också!

    //David Haglund

    SvaraRadera